Виховання обдарованих дітей як їх краще направляти

 

Виховання обдарованих дітей у першу чергу має базуватися на постулаті гуманістичної психології: «Поганих дітей не буває» і починатися з виховання педагогів, заснованого на наданні їм розуміння особливостей прояви дитячої обдарованості та її видових різноманітностей, до яких відносяться зображально-художня, музична, літературна , артистична, технічна, лідерська, спортивна обдарованість.

Один з напрямів у вихованні обдарованих дітей диктує потребу створення умов для розвитку безпосередньо самої обдарованості дитини. В рамках школи, це можуть бути різні олімпіади, творчі вечори, науково-практичні конференції, КВК, вікторини, конкурси. У системі позашкільної освіти — створення тематичних гуртків, що працюють за програмами розвитку обдарованих дітей, під керівництвом педагогів, які володіють знаннями та навичками в роботі з обдарованими дітьми. Інший напрям, говорить про необхідність допомоги дітям у соціалізації, як у середовищі своїх ровесників, так і дорослих. На сьогоднішній день добре себе зарекомендували різноманітні тренінгові курси, що дають можливість формуванню адекватних форм поведінки в групі, і однолітків, і дорослих, які, так само, сприяють найбільш повноцінному розвитку особистості кожного з учасників, що відповідають нормам, критеріям і соціальним традиціям.

Виховання обдарованих дітей не повинно проводитися в спеціалізованих групах, тому що навчання в колективі з іншими дітьми створює умови для соціальної адаптації обдарованих дітей і, в теж час, для виявлення, до певного часу, прихованої обдарованості.

Не менш важлива частина виховання обдарованих дітей лежить на сім'ї. Виховання дитини вимагає, а обдарованого особливо, від батьків: а) оцінки та аналізу власної системи цінностей стосовно до виховання дітей; б) чесності по відношенню до дитини, в) шанобливого ставлення до індивідуальності дитини; г) допомоги та підтримки у розвитку таких якостей як впевненість в собі, готовність до ризику в дослідницькій діяльності, повагу до доброти, терпінню, чесності, співпереживання, дружелюбності, вміння знаходити спільну мову і радість у спілкуванні з людьми різного віку.

Вищесказане дозволяє прийти до висновку, що найважливіше завдання у вихованні обдарованих дітей полягає у розвитку соціально адаптованої особистості з адекватним рівнем самооцінки, на тлі всебічного розвитку здібностей і талантів.

Пам'ятайте, що обдарована дитина, в першу чергу, просто дитина. І часом, краще весело пограти з іншими дітьми, ніж проводити час за якимось розвиваючим заняттям.

Оставить комментарий или два

Пожалуйста, зарегистрируйтесь для комментирования.