Ігри для дітей від 9 місяців до року

 

У попередньому віковому кварталі дитини почали знайомити з діями, характерними для певних іграшок. Однак для того щоб ці дії були невипадковими, а свідомими, треба продовжувати займатися з дитиною, показувати йому, що можна робити з даними предметом, супроводжуючи цей показ словами і спонукаючи малюка до наслідування. Підтвердженням того, що випадкове маніпулювання предметами перейшло в стадію свідомих дій, є виконання їх дитиною за словесною прохання дорослого. Тепер гри з дитиною виходять на новий, більш усвідомлений рівень.

У 10-11 місяців, руки у дитини набувають досить координовані рухи і можна вчити спочатку розбирати, а після цього і збирати кільця пірамідки (придбати слід великі кільця), накладати один на інший 2-3 кубики. До кінця року дитина опановує нескладними сюжетними діями: «погодуй кицю», «покачай лялю» і так далі.

Наприкінці першого року, малюка треба вчити розрізняти частини свого тіла — показувати очі, рот, ніс, протягувати ручку, знати, де животик, повертатися спиною.

Удосконалюється і р е ч ь дитини. До 9 місяців основними в його мові був присутній лепет, хоча якщо займалися навчанням дитини він вже розрізняв сенс деяких слів, поглядом знаходив у кімнаті певний предмет, за словом дорослого міг виконати найпростіші, засвоєні раніше дії.

З 9-10 місяців малюк наслідує звукам які чує від дорослого. Він може повторити за дорослим нові склади, які сам до цього не вимовляв. При цьому збагачується його лепет, розвивається нова форма спілкування з оточуючими, вправляється і артикуляційний аппірнт. Тому така своєрідна гра в лепет — істотний розвиваючий фактор, що полегшує утворення перших слів.

Наприкінці першого року в словниковий запас дитини входять приблизно такі частини слів:

  • так-так-так — дай,
  • ма-ма-ма — мама,
  • па-па-па — Папа,
  • ба-ба-ба — баба, і т. д.

    Таким чином, до кінця року у дитини є приблизно близько 10 полегшених слів, за допомогою яких він спілкується з дорослими і позначає ними якісь речі, дії або людей: «тато», «мама», «баба», « ; ам-ам »,« кс-кс »та ін Зазвичай він наслідує яким те звукам або словами тоді, коли він бачить дорослого і його дії або іграшку, яку дорослий часто називав, або коли дитина на що-небудь зацікавлено дивиться, а дорослий у цей час вимовляє слово позначення, доступне для наслідування. При цьому слід вимовляти спрощені слова, але не забувати супроводжувати їх і повним, правильним словом, щоб в пам'яті дитини закладався і цей образ. Наприклад, коли ви показуєте дитині собачку, скажіть: «Собака, ав-ав» або «Машина, бі-бі», але не просто одне скорочення «Ав-ав» або «Бі-бі».

    В основному поки ще маленький словниковий запас, міміка і жести дитини, служить йому способом спілкування з дорослими. Так наприклад, коли дитина бачить іграшку яку хоче взяти, він, витягує ручку в сторону цієї іграшки і белькоче: «Дай-дай».

    Мова дорослих посилює орієнтовну реакцію малюка. Якщо при показі на какойто предмет, говорити що це за предмет, у дітей підвищується до них інтерес, малюк уважніше вслухається в слова. Для того у дитини формувалася чіткий зв'язок слова і предмета, необхідно намагатися щоб вимовлені Вами слова відображали реальний сенс предмета, який показуєте. Можна наприклад, одягаючи дитину, показувати йому і називати предмети одягу. Під час їжі називати необхідні для їжі предмети і дії і т. д.

    З часом дитина починає розуміти значення багатьох слів і, в деяких випадках стає можливим направляти його дії за допомогою мови: можна попросити дитину принести предмет який він уже знає, а потім віднести його. Займаючись так з дитиною 11 -12 місяців, навчіть його розуміти якісь узагальнення предметів, іграшок. так якщо, якщо є 2-3 машинки, неважливо як вони виглядають, який у них розмір і колір, попросіть дитину: «Принеси всі машинки (кубики, ляльки)».

    До кінця першого року життя у дитини треба формувати правильну поведінку на слово не можна. У цьому віці забороняється зазвичай те, що може бути небезпечно для дитини: не можна брати ножиці, ніж, не можна брати і чіпати гаряче і т. д. Всі дорослі одностайні у своїх заборонах, слово не можна зазвичай вимовляють з суворою інтонацією, і у відповідь дитина припиняє свої дії. Для дитини це перші слова, які виробляють дисципліну. І коли вони зрозуміють значення цього слова, то зазвичай приймають їх спокійно без великих протестів.

  • Оставить комментарий или два

    Пожалуйста, зарегистрируйтесь для комментирования.