Розвиваючі іграшки для дітей

 

Найчастіше діти застосовують розвиваючі іграшки не за призначенням або взагалі не хочуть ними грати, мам це іноді дуже засмучує, тому що коштують ці речі дорого. Наприклад, кубики Зайцева, по яких потрібно вчитися читати, малюк наполегливо застосовує тільки в якості будівельного матеріалу, іграшку-шнурівку ні в яку не хоче шнурувати, а сортер просто лежить розкиданий на підлозі. Причин такої поведінки дитини може бути дві: іграшка підібрана не за віком, або мама не показала, що з нею робити, і малюк в силу свого досвіду сам придумав їй застосування. Кожна дитина індивідуальна, тому купуючи розвиваючу іграшку, уявіть, чи зацікавить вона вашого карапуза. Наприклад, захоче ваш гіперактивний дитина складати мозаїку або грати кубиками з буквами. Якщо ваш малюк не хоче або не розуміє, як грати тієї чи іншої іграшкою, на час приберіть її або надайте йому свободу дій, але періодично показуйте її пряме призначення, як один з варіантів гри. Таким чином, виходить, що розвиваюча іграшка вимагає спільної гри мами з дитиною, а не дає мамі свободу від дитини.

Часто як розвиваючих іграшок можуть виступати звичайні побутові предмети, наприклад кухонне начиння, прищіпки, шматки тканини, котушки ниток і т.д. Тому купуючи дорогу іграшку, задумайтеся, чи так вона вам потрібна або ви просто хочете потішити своє самолюбство, показавши оточуючим, що для дитини ви готові на багато що. Найчастіше будь-яку розвиваючу іграшку можна виготовити вдома самостійно, наприклад, пошити розвиваючий килимок, зробити кубики Зайцева та Нікітіна, дошки з рухомими по дротовим доріжками предметами і т.д. Деякі розвиваючі іграшки, особливо ті, які зараз модно називати інтреактівнимі, навпаки, шкодять дитині, так як, наприклад, називають букви, а не звуки, вони обмежують свободу вибору дитини: натисни цю кнопку, буде те, а іншу — буде це. Іграшка як би маніпулює дитиною, а не дитина нею. Для кожної іграшки важливий ще й вік, в якому вона використовується, так у віці до року іграшка з кнопками буде навчати дитину здійснювати точні маніпуляції, а в 3 роки, вона зіграє злий жарт під час навчання читання через неправильне вимови букв.

Наведемо кілька прикладів розвиваючих іграшок для різних віків

Розвиваючі іграшки для дітей до року:

Розвиваючі килимки та ігрові центри — це, як правило, дорогі речі, вони гарні, яскраві, оснащені музикою, різними брязкальцями, тарахтелку і шуршалками. Але якщо мама не буде поруч підказувати, що це намальований зайчик, а це ведмедик, що це жовтий колір, а це червоний, то окрім як гриміти усім цим добром, малюк більше нічому не навчиться.

Пірамідка. Краще починати з тонкого штиря, на який нанизуються кільця набагато більшого діаметру, а потім тільки переходити до пірамідці, з її допомогою пояснюйте малюкові поняття великий — маленький, вчіть рахунку, кольорам.

Пасочки-вкладиші дають дитині уявлення про поняття великий — маленький і вчать вкладати одні предмети в інші.

Розвиваючі іграшки для дітей 1-2 років:

Сортери розвивають моторику рук малюка, навчають формам, кольором. Вивчайте крихітку знаходити вірне положення предмета, щоб він увійшов в потрібний отвір. З віком купуйте більш ускладнені варіанти цієї іграшки: вкладиші Монтессорі, логічні куби з фігурками тварин, фруктів і овочів і т.д.

Кубики. Покажіть малюкові різні варіанти побудови: ряд, стовпчик, стіна. Після 3х років навпаки давайте йому більше свободи в грі з кубиками, нехай дитина придумує свої варіанти будівель.

Ляльки, лялькові меблі, кухонне начиння необхідні для особистісного розвитку малюка.

Стрибуни, конячки, м'ячі-фітболи, шведські стінки розвивають фізичні та рухові здібності дитини.

Розвиваючі іграшки для дітей старше 3 років:

У цьому віці діти починають активно грати в рольові ігри, дуже важливі для психологічного та особистісного розвитку малюка. Тому купуйте ляльки, машинки, набори доктора, перукаря і т.д.

Дуже корисні різні мозаїки, набори для ліплення, малювання, але вони повинні надавати максимальну свободу для творчості дитини. Не вимагайте від малюка виконання прикладів завдань, а заохочуйте творчий підхід та креативність.

Купуйте іграшки, в яких залишається якась загадка, недомовленість, наприклад корабель без назви і чітких деталей, нехай дитина сама перетворить його на піратську шхуну або в рибальський човен, або в морській крейсер.

Шукайте дітям іграшки, які спонукають їх творити і мислити. Не забувайте про спільну грі з малюком. І пам'ятайте, що ваша дитина індивідуальний, тому не переживайте, якщо він не хоче чомусь грати або не використовує іграшку за призначенням.