Дитина другого року життя
Іншими словами, дитина другого року життя — піддатливий матеріал, як губка вбирає все, що відбувається навколо. І тепер батькам слід особливо відповідально ставитися до всього, що оточує дитину. В активну фазу вступають його здатності до відтворення звуків і рухів, що завдає чимало радості оточуючим, і ще більше захоплення йому самому. Він уже цілком усвідомлено може робити те, що йому забороняють, щоб дізнатися, наскільки вузькі або широкі ті рамки, які батьки намагаються встановити. У ньому прокидається бажання незалежності і самостійності, незважаючи на те, що він все ще сильно прив'язаний і емоційно залежимо від мами. Ось чому на цьому етапі дорослішання малюка батькам іноді доведеться вдаватися до більш суворим заходам виховання.
При всій удаваній невинності, яку випромінюють 1,5-однорічні карапузи, вони невпинно тестують батьків на витривалість і твердість характеру, не даючи розслаблятися ні на хвилину. Їх тягнуть нові незвідані простори, які потрібно встигнути дослідити. І вони гаряче почнуть відстоювати свої права на незалежні прогулянки по будинку, відштовхуючи батьківські руки, простягнуті для їх підстраховки. Але при цьому малюк чекає схвалення від вас, шукаючи підтвердження своїх успіхів, заглядаючи вам в очі. Дитина другого року життя разюче об'єднує в собі схильність до самостійності і залежність від мами. Він може далеко тікати в процесі гри, але обов'язково буде періодично повертатися, щоб переконатися, що мама нікуди не поділася.
У цьому віці діти особливо чуйні до розлук і бояться втратити маму навіть на 5 хвилин. Півторарічний малюк знає мамин настрій і одяг, запам'ятовує предмети, пов'язані з нею (сумка, взуття, заколка і т.д.), і з легкістю знаходячи їх на її прохання. Цей період дуже хороший для наочного навчання основним формам предметів, їх кольором, а також кількістю. Дитина цього віку безпомилково виділяє з натовпу рідні обличчя і йому досить просто бачити їх поруч, щоб відчувати безпеку і спокій, продовжуючи займатися своїми справами. Його легко залучити до домашніх справ типу протирання пилу, миття посуду або підлог, і він випробує захват від користування пилососом, відчуваючи себе по-справжньому дорослим і самостійним. Тому від батьків потрібно максимум уваги і похвали до юного помічникові, щоб він міг відчувати себе дійсно корисним. Це стимулюватиме в подальшому його любов до праці.
Чим раніше ви почнете прищеплювати дитині любов до праці, тим простіше йому буде жити в майбутньому. Роблячи за нього навіть ті речі, які він вже цілком здатний виконувати сам, ви заважаєте його повноцінному розвитку і самостійності. Дозволяйте своєму малюкові частіше проявляти себе в якості помічника. У цьому віці саме час привчати його до користування горщиком і прибирання іграшок на своє місце. Цим ви полегшите життя і собі, і йому. Не забувайте хвалити малюка навіть за повсякденні речі, які він вміє робити сам: їсти ложкою, пити з кухля, що не проливаючи, самостійно підніматися і спускатися по сходинках. Пам'ятайте — ваше схвалення те саме що виросли за його спиною крилам.