Розвиток логічного мислення у дітей

Дуже погано, коли батьки приділяють дуже багато уваги навчанню читання, письма, математики і зовсім не вважають за потрібне розвивати в дитині творчі нахили. Для цього йому просто необхідно малювати, ліпити, конструювати. Так дитина вчитися мислити образно, представляти різні види вирішення проблеми, це дозволяє гармонізувати його розумовий розвиток. І неважливо, що малюк не стане художником, та й ліпить він недоладно, але коли він робить, наприклад, грибочок, то вже представляє, що потрібно зробити ніжку і капелюшок, тобто логічні розкладає предмет на складові частини. Підбираючи фарби для свого малюнка, дитина представляє в розумі, що він хоче намалювати, коли він малює відомі йому предмети, то згадує, як вони виглядають, на що схожі, якого кольору і т.д. До того ж вже зараз у творчості можна побачити схильності дитини, наприклад до конструювання, рукоділлю, архітектури, дизайну та іншим творчим професіям.

В основному логічне мислення формується в школі, цьому особливо сприяють математика, адже відповідь будь-якої задачі виходить методом послідовних арифметичних і логічних дій. Пам'ятаєте, як в одному фільмі хлопець-математик будь-яку бізнес-проблему вирішував, як задачку: «У нас є завдання з 2-ма невідомими. Скільки варіантів рішення, і який з них найвигідніший ми можемо запропонувати? »Пропонуйте і ви дитині завдання, які можна вирішити різними способами, не обов'язково математичні, наприклад, лабіринти, де потрібно знайти найкоротший шлях до мети.

Пропонуйте дошколенку логічні завдання, наприклад, вибери який предмет у тематичній рядку зайвий (береза, липа, тюльпан, клен), підбери пару предмету (ракетка — воланчик, чайник — чашка). Дуже корисна гра в асоціації, в міста, їстівне-неїстівне, опиши словами і ін шестирічки вже можна віддати в шаховий клуб, будинки освоїти гру «Ерудит», «Монополія». Гарні завдання на порівняння, загадки із секретом, типу: «На березі 3 гілки, на кожній гілці по яблуку, скільки яблук на березі?» Дитині, яка вже читає, можна поставити запитання: «Який слово більше кіт або кошеня? Змія або черв'ячок? Орел або метелик? »Дитина повинна зрозуміти, що поняття і написання слова — це різні речі, більше то слово, в якому більше букв. Цікава гра: «Що можна покласти в трилітрову банку на букву (А, Б, ...)», і по черзі називаєте слова. Гра забавна, нескладна і в той же час розвиває логіку дитини, адже мало придумати слово на задану букву, предмет ще повинен поміститися за розміром в банку.

У школі дитина отримує наукові поняття: іменник, дієслово, поділ, віднімання і т.д. Дитині даються чіткі визначення цих понять і методи роботи з ними, але застосувати їх в побуті він ще не може. Удома він оточений життєвими поняттями: меблі, одяг, їжа і т.д. Займаючись з малюком, пояснюйте йому, як можна застосовувати наукові поняття в реальному житті, що наприклад, математичні дії потрібні в магазині, щоб зробити покупку, знання біології (природознавства) допоможуть правильно засадити город, клумбу, виховати кошеня, читання книг допомагає нам спілкуватися. Дитина починає оперувати більш узагальненими знаннями, що робить його не просто ерудованим, а інтелектуальним людиною.

Пам'ятайте, що чим у більш невимушеній, легкої та активної обстановці будуть проходити ваші заняття, тим простіше буде малюкові, він не буде губитися, а буде спокійно викладати свої думки. Якщо дитина неправильно відповідає на запитання, чи не потрібно його докоряти, м'яко пояснюючи, підштовхніть його до правильної відповіді, а потім задайте подібну задачу, але щоб малюк сам застосував запропонований варіант рішення.