Мова дитини 3 років

Словниковий запас дитини вже дозволяє йому складати невеликі пропозиції і навіть розширювати їх прикметниками, яке пов'язує з відомими йому іменниками. Дитина вчиться створювати відмінкові форми мови, а також починає активно погоджувати дієслова. Це не завжди виходить правильно, тому батьки повинні м'яко поправляти малюка, повторивши його фразу в правильно узгодженій формі. Розмовляйте з дитиною на дорослому, але зрозумілій йому мові, не засмічуйте свою промову словами-паразитами, зменшувально-пестливих формами слів. Дитина повністю копіює й імітує розмову оточуючих його дорослих, тому слова-паразити швидко перекочують і в його промову. Малюкові дуже подобаються незрозумілі слова, він сам може додумати їх зміст зі своєю дитячою позиції, тому стежте за своєю мовою, не вимовляєте при ньому матюків, слів непристойного або інтимного змісту, адже дитина запросто може застосувати їх і в дитячому садку, і в гостях , і в людному місці. Зменшувально-пестливі форми слів також можуть послужити погану службу, так як вимова їх набагато складніше для мови, ніж звичайна форма слова, застосовуючи їх і не маючи поки ще можливості правильно їх вимовити, малюк починає говорити невиразно, його мова плутається і стає незрозумілою. Наприклад, вимовити слово «жираф» набагато простіше, ніж «жірафеночек», слово «кошеня» простіше, ніж «кошенятко», не вживайте такого роду прикметників форм: «бузковенький», «красненький», «гарненький» ;.

Стимулюйте розвиток словникового запасу дитини, для цього більше з ним спілкуйтеся, читайте книги, дитячі енциклопедії, обговорюйте з ним переглянуті мультфільми, прочитані казки, побутові ситуації. Таке спілкування буде вчити дитину логічно мислити, правильно складати фрази, вживати потрібні слова, додавати в мову емоційне забарвлення. Хорошим показником розвитку трилітки вважається те, коли він починає супроводжувати свої ігри і дії мовними фразами.

Малюк наслідує у своїй розмові дорослим, тому не дивуйтеся, якщо його мовні інтонації після спілкування з кимось із дорослих будуть повторювати цієї людини. Так, наприклад, після дитячого саду, дитина може щось пояснювати і повторювати фрази вихователя, після спілкування з бабусею, яка говорить на «суржиком» або застосовує у своїй промові простонародні слова, малюк буде включати їх у свої фрази. Якщо в будинку, де живе малюк, є хлопці-підлітки, то не дивуйтеся сленговим словами.

Щоб розвивати пам'ять і чітка вимова слів, вчіть з дитиною вірші. Не забувайте також, що розвиток мови багато в чому залежить від розвитку дрібної моторики, від стимулювання кінчиків пальців. Залучайте дитину до творчості, частіше робіть з ним падлюка, аплікації, малюйте, займайтеся ліпленням з глини і пластиліну. Якщо у вас не вистачає власної фантазії, то зараз у продажу є велика кількість книг з прикладами виробів, готові матеріали для аплікації, набори для творчості. Малюк вже може освоїти малювання кольоровими пісками, набори для плетіння з великими намистинами та ін Чим краще будуть розвинені кінчики пальців малюка, тим краще і правильніше буде його мова. Грайте з дитиною в рольові ігри, щоб малюк освоював різні стилі спілкування. Вивчайте крихітку правильно висловлювати свої думки і бажання, для цього показуйте йому приклади з життя, казок, як може змінитися розуміння прохання чи фрази в залежності від її побудови та опису. Розповідайте дитині, що кожен предмет має безліч ознак, називайте їх, наприклад, чайник гладкий, фарфоровий, глянсовий, білий, гарячий і т.д. Пояснюйте малюкові, що потрібно говорити досить голосно і виразно, попросіть його повторити сказану ним фразу, не кричіть при цьому, а ласкаво поясніть, що ви не почули його прохання і тому не можете виконати її.

Для того щоб правильно вимовляти звуки потрібно також розвивати м'язи ротової порожнини, для цього використовуйте в грі з дитиною прийоми гімнастики особи та мови. Вивчайте крихітку дути, спльовувати, полоскати рот і горло, злизувати — це не просто навички, необхідні в побуті, а й розвиток м'язів рота. Можна використовувати в своїх заняттях звуки-наслідування голосам тварин, тільки тепер ви повинні доповнити їх емоційним забарвленням і чіткою постановкою губ при вимові, наприклад, звук «му-у-у» вимовляєте, склавши губи трубочкою і, то уривчасто, то навпаки протяжно , а малюк нехай за вами повторює.

Чим більше ви будете займатися з дитиною, тим швидше і правильніше він заговорить. Спілкування і голос — це безцінний дар, який дав людині Бог, і чим яскравіше, емоційніше, активніше він буде використовуватися, тим цікавіше буде наше життя.

Оставить комментарий или два

Пожалуйста, зарегистрируйтесь для комментирования.